30 May 2011

Team Building @ Felda Trolak - Hari 1

Tengok je tajuk kat atas tu mesti korang dah tau aku gi mana kan? Untuk semua pembaca blog, aku minta maaf sebab dah lama tak update aktiviti orang bujang. Sejak balik dari Beijing awal tahun haritu, aku tak pi jalan mana-mana pun kecuali aktiviti wajib tiap bulan iaitu ..... balik kampung. Aku nak simpan cuti secukupnya untuk trip-trip yang akan datang..... Guangzhou, Yiwu, Krabi, Bali dan Ho Chi Min hihihihihi

Baru-baru ni aku dihantar untuk kursus High Performance Work Team selama 3 hari 2 malam di Felda Residence, Trolak, Perak. Memang best! Jom aku nak citer....



14 Mei 2011 - Hari 1

Kami berkumpul di kawasan pejabat kira-kira jam 8 pagi. Lebih kurang 25 orang kakitangan SPAN yang terlibat termasuk dari HQ, pejabat wilayah di utara, timur dan selatan.
Awal-awal lagi aku (yang baju merah) dah chupp tempat depan sekali. Bukannya apa, aku memang mabuk naik kenderaan yang orang lain drive. Jadi, bila dok depan sekali, terasa cam bawak sendiri gak kan?
Inilah tempat kami buat team building. Perjalanan dari Cyberjaya ke Felda Residence Trolak ni amik masa lebih kurang 1 jam setengah. Kalau naik kereta, tak rasa lama sangat. Tapi bila naik bas.....terasa gak berombak-ombak cam naik bot tangkap ikan hehehehe

Sampai kat Felda Residence, kami tak dibenarkan untuk masuk ke bilik sebab masa untuk check-in adalah selepas jam 12 tengahari. Jadi, sebaik saja sampai, kami terus dibawa ke bilik taklimat bagi memulakan program team building ni.



Dimulakan dengan sesi memanaskan lemak di badan hihihihihi


Para peserta diberikan taklimat pengenalan kursus oleh trainer kami.... Mr Teoh. Lepas taklimat pengenalan, kami diberikan ujian personaliti sebagai langkah pertama untuk mengetahui kekuatan dan kelemahan diri masing-masing. Hasilnya...... aku dalam kategori 'commander' wakakakakaka memang ganassssssssss

Selesai sesi pagi, kami terus bawa beg masing-masing untuk check-in dan makan tengahari. Aku ditempatkan sebilik dengan Nurbaizura dari utara.... mantop! Ni la rupa bilik kami. Bilik kat Felda Residence ni ada beberapa kategori, ada yang katil besar dan ada katil kecik. Ruang dalam bilik ni memang besar, sesuai untuk percutian sekeluarga.

Kami diberikan sorang sehelai tshirt warna oren untuk program petang.

Bergambar kenangan bersama semua peserta team building SPAN kali ini. Time ni warna oren nampak berseri-seri lagi sebab lum buat aktiviti hutan. Aku yang no. 4 dari kiri di barisan depan, bersebelah dengan roomate hehehe sama gagah kan?

Team XXL mengetuai barisan menuju ke lokasi aktiviti petang. Semangat betoi bila dah pakai baju oren ni....

Kami semua dibahagi kepada 2 kumpulan dan aku dalam kumpulan otai. Aktiviti pertama, setiap orang dalam kumpulan dikehendaki berjalan atas titi yang bergoyang ni. Nampak macam senang je, tapi bila jejak kaki atas kayu tu, terus kena 'parkinson'.....


Bagi aku, bahagian ni yang paling susah. Kena berjalan atas kayu yang berbucu di atas. Kat bawah tu pulak air bertakung yang penuh lumpur. Eeeeeeeeiiiiiiiii dua kali aku terjun dalam lumpur ni.....


Ni team Otai SPAN......diketuai oleh Tuan Nasir dan Tuan Sobri hihihihihi

Bergambar bersama selepas melepasi semua aktiviti halangan

Ni aktiviti terakhir hari pertama.....menambahkan lemak yang baru hihihihihi


2 comments:

  1. boleh sy tahu cost utk team building ni? 3h 2mlm..
    terima kasih

    ReplyDelete
  2. Wahhh.. cantiknya tempat ni.. saya pernah jugak join team building, tapi di Port Dickson :) memang pengalaman yang tak dapat dilupakan.. jemput baca entry saya..

    http://miaqaisarah.com/2015/04/20/team-building-supermom-di-port-dickson-day-1/

    ReplyDelete