14 March 2017

Keputusan Yang Salah

Assalamualaikum wbt and A Very Good Day.

Ladies and gentleman.

Sorry...sorry...sorry...

Chewahhhh setelah hampir 2 tahun tak hapdet blog, tetiba nak cakap omputeh hehehe Bukan apa, org kata, kalau nak mintak mahap ikut stail mat saleh lebih senang nak lafazkan kan..kan..

Menjadi seseorang yg 'suka nak buat semua bagi elok' tu kdg2 menjadikan aku org yg lembab, selo melo bila nak buat apa2 pun. Tiap kali pi travel, nak susun resit dan gambaq semua ikut turutan tarikh dan masa, pastu baru nak cerita dalam blog. Sudahnya semua bertangguh, tak siap. Lama kelamaan, info yg aku simpan pun hilang. Padan muka.

Selama blog AOB berdiam diri, mcm2 perkara yg berlaku. Ada 2-3 lokasi percutian dalam dan luar negara yg aku pi dgn kwn2, itupun yg dekat2 saja sebab tak dapat cuti lama. Byk cerita yg tak best berlaku dlm tahun 2016. Keputusan utk berhenti kerja dari SPAN dan join UTAR rupanya satu kesilapan terbesar dlm hidup aku. Hanya kerana nak jawatan lebih tinggi dan gaji lebih mahal, aku pilih jalan yg salah. Jalan yg membawa aku ke lembah derita. Jalan yg menyakitkan jiwa.

Kisah ini masih panjang.  Aku tak malu nak ceritakan kesilapan diri sebab aku mahu cerita ini jadi bukti bahawa aku sedang perbaiki kesilapan dan kekurangan diri.  Lenkali pulak aku story hokay!

No comments:

Post a Comment